본문 바로가기

영어공부

[영어동화] The Cicada and the Fox (매미와 여우)

The Cicada and the Fox 매미와 여우

[영어동화] The Cicada and the Fox (매미와 여우)


On a hot summer day, a cicada was singing on top of a tree.

더운 여름날, 매미가 나무 위에서 노래를 부르고 있었습니다.


I’m so hungry.

나 너무 배가 고파요.


That cicada will be a great meal.

저 매미가 훌륭한 식사가 될텐데요.


But it’s too high.

하지만 너무 높아요.


How can I catch that cicada?

내가 어떻게 저 매미를 잡을 수 있을까요?


Oh, I got this.

오, 나 알아냈어요!


Hello, there.

저기, 안녕하세요!


You are a really great singer.

당신은 정말 훌륭한 가수입니다.


Your vocie is beautiful and it makes me so happy.

당신의 목소리는 아름답고 저를 행복하게 만듭니다.


Oh, really? Thank you.

아, 정말요? 고맙습니다.


I’m glad to hear you liked it.

저는 당신이 좋아한다고 하니 기쁩니다.


I wish I could sing as well as you.

저도 당신처럼 노래를 잘하고 싶습니다.


Why don’t I give you some fruit, and you teach me to sing?

제가 당신에게 과일을 좀 드리고, 당신은 저에게 노래를 가르쳐 주시면 어떨까요?


You want me to come down there?

제가 거기로 내려가길 바라는거예요?


Why not?

왜 안되나요?

I want to hear you sing a little closer.

저는 당신이 노래하는 걸 조금 더 가까이에서 듣고 싶어요.


Okay then. I’ll be right there.

알았어요. 제가 바로 거기로 갈게요.


I’ll be waiting for you.

저는 기다리고 있을게요.


I’m a genius.

난 천재야.


What is this? 

이게 뭐예요?


Leaves?

나뭇잎?


I knew it.

저는 알고 있었어요.


Did you think I’d fall for your trick?

당신은 제가 속아 넘어갈거라 생각했나요?


I once saw a cicada’s wings in a fox’s poop.

저는 언젠가 여우의 똥에서 매미의 날개를 본적이 있습니다.


I haven’t believed foxes since then.

저는 그 이후로 여우를 믿지 않습니다.


No way I’m getting down there.

저는 절대로 거기로 내려갈 수는 없습니다.